L’evolució d’Internet és encara imprevisible. Tot i la mala premsa del domini hotmail.com, res semblava fer pensar que aquesta marca tan pròpia dels inicis d’Internet un dia s’extingiria. Potser precisament per això, per la connotació negativa que Hotmail ha anat adquirint al llarg dels anys, que Microsoft ha decidit explotar una altra marca seva, que també té una pila d’anys i que, al contrari, no només no té connotacions negatives sinó que és el programari per llegir correu electrònic (client de missatgeria) per excel·lència: es tracta d’Outlook.
Outlook forma part de la suite d’ofimàtica d’Office i té altres utilitats a més de ser un client de missatgeria: disposa d’agenda, permet incloure notes i gestionar els contactes àgilment.
Ja fa dies que Microsoft aconsella l’actualització de Hotmail a Outlook pels motius que ells mateixos indiquen quan s’intenta configurar l’Outlook (copio literalment i comento en verd):
- La interfície del Outlook és més ràpida i neta i t’ajuda a centrar-te en els correus electrònics realment importants
- Outlook connecta les converses amb les fotos dels teus amics, els tuits i les seves actualitzacions de Facebook (en l’època 2.0, es trobava a faltar ja feia temps a Hotmail la manca de connectivitat en un món on tot està lligat, connectat -ep, o no!-)
- Outlook és més productiu, ja que ofereix 7 GB per emmagatzemar al núvol i permet usar aplicacions per crear documents en Word, Excel i PowerPoint (cosa que també permet Google, juntament amb moltes altres aplicacions)
I, per descomptat, l’Outlook permet un emmagatzematge il·limitat de correus i menys correu brossa i, sobretot, és multicanal (funciona a l’ordinador, Mac, telèfon i tauleta). L’adreça de correu, la contrasenya, els missatges rebuts i els contactes es mantenen de la mateixa manera i les opcions de configuració es poden modificar en qualsevol moment.
Potser s’és arribat el moment de replantejar-se la multiplicitat de comptes de correu electrònic i començar a reduir-ne el nombre, oi?