Món virtual: Second Life


Second Life és una aplicació que recrea un món virtual en el qual l’usuari pot viure una altra vida, una segona vida com el nom del programa ens indica.

avatar evolucionat
avatar
avatar evolucionat
avatar evolucionat

Els ninos que viuen a Second Life o els nostres alter ego es diuen avatars i es poden modificar en qualsevol moment: un dia podem ser alts i prims i l’endemà baixets i grassos, ens podem embarassar, ser calbs, nans, gegants… El nostre avatar el podem fer tal com ens agradi: només depén dels coneixements de disseny en 3d que tinguem. Un avatar que acaba d’accedir a Second Life es diu newbie.

El meu avatar va anar evolucionant: al començament era una nina lletja, després tenia el mateix aspecte que una replicant de Blade Runner i finalment era una noia moníssima i primeta que anava cridant l’atenció de tots els nois de Second Life :P

La majoria d’espais són creats pels propis residents i costen diners. La moneda corrent a Second Life són els lindens, però es poden canviar en dòlars a la vida real. Second Life té el seu propi sistema econòmic. Tot i això, els residents poden crear coses sense haver de disposar de diners. També hi ha espais o botigues on es poden adquirir coses de manera gratuïta (freebies) tot i que generalment són de pitjor qualitat que les que valen lindens.

Per construir un edifici (per habitatge o bé per viure-hi), ens cal comprar un terreny i per a això sí que necessitem lindens. Els lindens, a Second Life, es guanyen a determinats espais promocionals on se sol pagar per fer una determinada acció (seure, ballar o simplement ser-hi) o bé venent productes que haguem elaborat o bé oferint serveis que altres residents requereixin.

Pel que he sentit a dir, un dels serveis més ofertats i demandats sembla ser que és el sexe.

Curiosament, la meva existència a Second Life (no nego que algun dia vaig tafanejar en algun d’aquests espais) va romandre llunyana a aquesta temàtica. Als pocs dies de passejar per la Catalunya Virtual, vaig conéixer un noiet amb un avatar ben estrany que em va ensenyar a guanyar diners i a construir coses a Second Life. Certament que era una persona educada i encantadora, no només a Second Life sinó que estic convençuda que també ho deu ser a la vida real: en Pasqual em va ensenyar moltes, moltes coses. Curiosament, a la vida real hem hagut de coincidir en més d’un lloc, però no, no ens hem vist mai.

Terreny a Second Catalonia
Terreny a Second Catalonia

Després d’uns mesos de treball i estalvis, vaig adquirir un terreny a Second Catalonia on vaig construir tres locals i hi vaig exposar algunes fotografies per vendre-les i guanyar, així, alguns linderons. No cal dir que no en vaig guanyar gaires, però va ser interessant aprendre l’art de construir coses i de xerrar amb gent d’arreu del món.

Second Life és un lloc amb moltes possibilitats, però crec que no s’ha sabut explotar prou bé. En alguns casos han tingut lloc esdeveniments com fòrums, vagues i manifestacions, però fa la sensació que eren coses puntuals.

També vaig conéixer mentre hi era diverses persones dedicades a l’e-learning: un àmbit del coneixement que també podria desenvolupar moltes potencialitats a Second Life si es desenvolupés correctament.

Second Life

Second Life en català

Deixa un comentari

